Så kommer årets avslutning att firas.

Årets avslutning på Alléskolan kommer på grund av covid-19 att firas utan familj och andra gäster. Du som önskar följa vår avslutningsceremoni är välkommen att se vår livesändning i din dator eller mobil.

Årets avslutning kommer att sändas live och du kan se den i din dator eller mobil. Vi börjar att sända cirka 09:50 när den första klassen står beredd att springa ut och vi avslutar sändningen när sista klassen sprungit ut cirka 13:10.

Observera att vår livesändning är det enda sättet för anhöriga och andra gäster att uppleva årets studentfirande på Alléskolan.

Länk hittar du här på vår hemsida under avslutningsdagen och är du osäker på hur du tittar på vår livestream vänligen kontakta vår support på 0582-355 45.

Riktlinjer för anhöriga och allmänhet

För att det ska bli en dag att minnas tillbaka till med glädje och samtidigt en dag i linje med rådande riktlinjer och rekommendationer från våra myndigheter gäller följande för anhöriga och allmänhet.

• Årets student kommer på grund av covid-19 att firas utan familj och andra gäster på skolans område.

• Det kommer inte att vara möjligt för familj och andra gäster att komma in på skolans område.

• Önskar du hämta upp din student efter utspring går det bra, se bild för uppsamlingsplatser och tider för aktuell klass.

Det är viktigt att våra riktlinjer följs

En förutsättning för att studentfirandet ska kunna genomföras är att vi alla följer de riktlinjer som kommer från våra myndigheter och de regler som skolan har. Elever, anhöriga och allmänhet som inte följer ovanstående regler kommer att avvisas från skolans område. Under dagen kommer vi att ha personal på plats som ser till att dessa regler efterlevs.

Här kan du läsa om folkhälsomyndighetens rekommendationer för skolavslutningar 2020 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Varmt välkommen att följa Alléskolans avslutning via länk.