Luka och Linus till SM i Ung Företagsamhet - kategori "Årets hantverk"!

Eleverna Linus Karlsson och Luka Radakovic startade UF-företaget LK bygg och hantverk under höstterminen i kursen entreprenörskap. Eleverna är värdiga vinnare till årets hantverkare och dessutom vann de andra pris i kategorin bästa monter, klicka på rubriken och se och läs mer om deras arbeten.

Eleverna Linus Karlsson och Luka Radakovic startade UF-företaget LK bygg och hantverk under höstterminen i kursen entreprenörskap. De går lärling med inriktning mot trä /betong och är således blivande snickare. Företaget har tagit åt sig diverse uppdrag inom byggbranschen och utöver det sålt egentillverkade jakt- och fiskeknivar tillsammans med andra fina köksredskap i trä. Eleverna är värdiga vinnare till årets hantverkare på grund av deras högkvalitativa knivar och välgjorda produkter gjorda från grunden i olika träslag och med vassa eggar! Dessutom vann de andra pris i kategorin bästa monter! Grattis Luka och Linus!