Information till vårdnadshavare 2020-03-20, kl 18:30

Då är det fredag i den vecka där distansundervisning verkligen har varit i fokus! Det känns roligt att det har gått så bra när nästan 2 000 elever inom Alléskolan och Allévux genomförde sin utbildning på distans! Klicka på rubriken för mer info:

Närvaro och sjukanmälan
Vi vill återigen påminna om att lärarna kontrollerar närvaron för varje lektion. Är du sjuk är det viktigt att du sjukanmäler dig så att det inte registreras ogiltig frånvaro.

Vanlig skoldag
Nej, att studera på distans är inte som en vanlig dag på skolan. Försök att ha samma rutiner som vanligt. Gå upp i vanlig tid, ät frukost och förbered dig som vanligt för din skoldag. Glöm inte att ta pauser under dagen. När du studerar på egen hand är detta viktigt att du påminner dig själv om detta!

Problem
Distansundervisning är något nytt för många, både elever och lärare. Om det dyker upp problem – prata med mentorn eller kontaktläraren! Detta är jätteviktigt för att vi ska kunna hjälpa till att lösa problemet.

Nu önskar vi er en riktigt skön helg!