Information till elever och vårdnadshavare 2020-04-16, kl 08.00

Då är vi igång igen efter påskledigheten. Klicka på rubriken för information kring studentfirandet och möjlighet att inom kort kunna hämta lunchlådor.

Studentfirande
Frågan om studentfirande eller inte studentfirande är en mycket viktig fråga för er som går i avgångsklasserna. Mycket talar för att studentfirandet i juni inte kommer att kunna genomföras som vanligt, men andra alternativ diskuteras just nu. Kanske har du någon idé runt detta? Kontakta i så fall din rektor! Beslut kommer att tas under denna vecka.

Lunchlådor
Från och med onsdagen den 22 april erbjuder vi lunch/middag i form av matlådor som kommer att kunna hämtas i Sjöängsskolan i Askersund, Hammars skola, Åsbro skola, Alléskolan, Folkasboskolan i Pålsboda, Esslatorp i Vretstorp, Östansjö skola, Centralskolan i Laxå, Finnerödja skola och Hasselfors förskola.

Beställningen inför kommande vecka görs fredagar senast kl 10:00. I beställningen anges kontaktuppgifter, vilka dagar man önskar hämta lunchlåda och från vilken plats man tänker hämta den, eventuella kostönskemål samt vilken skola man går på. Länk till beställningsformuläret kommer inom kort att finnas på Alléskolans hemsida och hemsidorna för Askersund, Hallsberg och Laxå kommuner. Här kommer det också att finnas ytterligare information kring luncherna. Vi hoppas att den här möjligheten kommer att uppskattas. Smaklig måltid!