Covid-19 Information

September brukar innebära att många är förkylda, och du kanske är en av dem? Som du vet ska du inte vara i skolan om du har förkylningssymtom. Skälet till det är att du inte ska smitta andra OM det skulle vara covid-19 du har. Om du har förkylningssymtom är det VIKTIGT att du går och testar dig, det kan vara covid-19.

Boka en tid för provtagning.

Provet kan tas på många platser i länet. Det är enkelt och du får en tid för provtagning snabbt. Svar får du oftast inom ett dygn. Om det visar sig att du inte har covid-19 kan du gå tillbaka till skolan så snart du känner dig frisk.

Här hittar du information och provtagning i Örebro län Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Matsalen

• För att undvika trängsel i matsalen är det viktigt att du äter på just den lunchtid som anges i ditt schema!
  • Kom också ihåg att hålla avstånd när du hämtar mat i kön och när du sitter vid borden.
  • Kom ihåg att använda handsprit innan du tar din mat.

Avslutningsvis

Vi befinner oss i en pandemi som innebär stora utmaningar och som kräver att vi beter oss på andra sätt än vanligt. Tack för att du visar hänsyn och skyddar dig själv och andra!

Folkhälsomyndighetens webbsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. hittar du aktuell information runt covid-19.