Behandling av personuppgifter

För oss på Sydnärkes utbildningsförbund (Alléskolan/Allévux) är det viktigt att dina personuppgifter hanteras på ett bra och riktigt sätt. Vi välkomnar därför Dataskyddslagen och GDPR (General Data Protection Regulation) – en EU-förordning som börjar gälla den 25 maj 2018.

Skyddet för din personliga integritet förstärks. Därför har vi tagit fram en integritetspolicy som berättar hur och varför vi sparar dina uppgifter. Vi sparar dina uppgifter till exempel då du väljer att ansöka till någon av våra utbildningar, eller när du väljer att bli fotograferad i vår skolkatalog. Du behöver inte göra något men om du vill kan du läsa mer om GDPR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och ta del av vår integritetspolicy.

Här kan du ta del av vår integritetspolicy:
Integritetspolicy Sydnärkes Utbildningsförbund Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.